Πρόγραμμα HOPEs

HOPEs: Ευτυχία, Αισιοδοξία, Θετικότητα και  Ήθος στα σχολεία

Το Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα HOPEs το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία και η ανάπτυξη ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού εργαλείου το οποίο θα ενσωματώνει και θα συνδυάζει βασικές θεωρίες και έννοιες της θετικής ψυχολογίας και της εκπαίδευσης χαρακτήρα. Το εκπαιδευτικό εργαλείο θα χρησιμοποιείται από δασκάλους δημοτικής εκπαίδευσης με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της θετικότητας, τη σωστή διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση χαρακτήρα των μαθητών. Μέσα από το εκπαιδευτικό αυτό εργαλείο θα ενδυναμωθεί η ικανότητα των δασκάλων να αλληλεπιδρούν και να επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τις ικανότητες των μαθητών με θετικό τρόπο, έτσι ώστε η εκπαίδευση να είναι περισσότερο αποτελεσματική και να έχει μεγαλύτερο νόημα. Οι εκπαιδευμένοι δάσκαλοι θα κινητοποιηθούν να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους μεθόδους και να καθοδηγήσουν τους μαθητές τους σε ζητήματα που σχετίζονται με την αυτογνωσία, την ψυχική ανθεκτικότητα, την ευτυχία και τη θετικότητα.

 

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016 και έχει διάρκεια 24 μηνών. Το ΗOPEs υλοποιείται σε 5 χώρες (Ελλάδα  Κύπρος, Ιρλανδία, Πορτογαλία και Μάλτα) με τη συνεργασία 6 οργανισμών. Συντονιστής της κοινοπραξίας είναι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, ενώ οι οργανισμοί που συμμετέχουν είναι το Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου στην Ελλάδα, η GrantXpert Consulting Ltd στην Κύπρο, το Institute of Development Ltd στην Κύπρο, το ICEPE - Institute of Child Education and Psychology στην Ιρλανδία, το Πανεπιστήμιο ISPA (Instituto Superior de Psyicologia Aplicada, Crl) στην Πορτογαλία και το Πανεπιστήμιο της Μάλτας (UNIVERSITA TA MALTA). Η νεοσυσταθείσα στρατηγική σύμπραξη δημιουργήθηκε με βάση την πολύχρονη εμπειρία των εταίρων σε θέματα όπως τη θετική ψυχολογία, την εκπαίδευση χαρακτήρα, την εκπαίδευση αξιών και την ανάπτυξη δεξιοτήτων των δασκάλων δημοτικής εκπαίδευσης.