Ψυχομετρία ΙΙ

Περίγραμμα μαθήματος 

  

Διδάσκων: Αναστάσιος Σταλίκας, Ph.D., τηλ. 920-1702

e-mail:, anstal@panteion.gr | stalikas.anastasios@gmail.com 

Ώρες Μαθήματος: Τετάρτη 15:00 - 18:00 - Αίθουσα Γ1

Ώρες Γραφείου: 
Γραφείο: Νέο Κτήριο, 2ος όροφος, Β-10

 

Θεματικές ενότητες προς εξέταση

Θεωρίες Νοημοσύνης

WISC:

      Περιγραφή

      Υποκλίμακες (τι μετράει η καθεμία, συνδυασμός υποκλιμάκων)

      Ενδοατομική ανάλυση

 

Θεωρίες προσωπικότητας

Ερωτηματολόγια προσωπικότητας

NEO-PI (περιγραφή)

MBTI (περιγραφή, χρήση, άξονες μέτρησης-δίπολα)

MMPI (περιγραφή, υποκλίμακες, κλίμακες εγκυρότητας και αξιοπιστίας)

 

Προτεινόμενα συγγράμματα

1. Κλινική Ψυχομετρία (Ρόμπερτ Μέλλον, Εκδόσεις: ΠΕΔΙΟ Α.Ε.),

2. Ψυχομετρία (Κοντοπούλου Η. Έφη, Εκδόσεις: ΝΙΚΗΤΟΠΟΥΛΟΣ Ε. ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.)

3. Ψυχομετρία και Ψυχολογική Αξιολόγηση (Κουλάκογλου Καρίνα, Εκδόσεις: ΠΑΠΑΖΗΣΗ ΑΕΒΕ)

 

Περιγραφή Μαθήματος

Σ' αυτό το μάθημα που αποτελεί φυσική συνέχεια του Ψυχομετρία Ι, θα συνεχίσουμε την ιστορική αναδρομή και εξέλιξη του χώρου της Ψυχομετρίας από το 1950 μέχρι σήμερα. Θα παρουσιαστούν τεστ νοημοσύνης, προσωπικότητας, επιδεξιοτήτων και ενδιαφερόντων και οι θεωρίες από τις οποίες αυτά προέρχονται.

Στόχοι του Μαθήματος

Ο στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να μάθουν: (α) την ιστορική εξέλιξη του χώρου, (β) τις φιλοσοφικές, κοινωνικές και επιστημονικές συνιστώσες που επηρέασαν και επηρεάζουν τα αυτό τον γνωστικό χώρο, (γ) τους βασικούς τρόπους ψυχομετρικής παρέμβασης και αξιολόγησης, και δ) στην σωστή επιλογή και χρήση μιας συστοιχίας ψυχολογικών δοκιμασιών για μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση.

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση αυτού του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα μπορούν:

Να περιγράφουν με σαφήνεια και γνώση:

(α) τις βασικές αρχές των κυριότερων θεωριών νοημοσύνης, προσωπικότητας, δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων

(β) τα τεστ που προέρχονται από κάθε μια από αυτές τις θεωρητικές προσεγγίσεις

(γ) την ιστορική εξέλιξη της Ψυχομετρίας

(2) Να επιλέγουν μια σειρά από τεστ για να αξιολογήσουν ένα κλινικό περιστατικό

Διαδικασία μαθήματος

Οι διαλέξεις μου θα βασίζονται τόσο στη βιβλιογραφία που θα σας δοθεί όσο και στην κλινική μου πείρα και γνώσεις και θα καλύψουν το υλικό που προαναφέρθηκε. Είστε προσκεκλημένοι σε οποιαδήποτε στιγμή να σχολιάσετε οτιδήποτε από ή πάνω σε αυτά που διδάσκω. Στη διδασκαλία μου θα σας θέτω ερωτήματα και στην συνέχεια θα τα απαντώ από μια ή περισσότερες οπτικές γωνίες και προσεγγίσεις. by CinemaP-1.9cV08.10"> Αν γνωρίζετε την απάντηση στις ερωτήσεις που θέτω μη διστάσετε να την προτείνετε.

Κατά συνέπεια, οι σημειώσεις σας θα είναι ερωτήσεις και απαντήσεις σε ερωτήσεις. Στη τάξη μιλήστε, σχολιάστε, κριτικάρετε και διαφωνήστε. Εκφράστε τις θέσεις σας, τα πιστεύω σας και τις απόψεις σας είτε αυτές βασίζονται σ΄ αυτά που διαβάσατε ή στις προσωπικές σας σκέψεις. Φάτε και πιείτε. Ας σεβαστούμε το δικαίωμα των μη-καπνιστών για καθαρή ατμόσφαιρα και προσπαθήσουμε να καπνίζουμε το δυνατόν λιγότερο και μόνο στο πίσω μέρος της τάξης. Να έρχεστε στην ώρα σας, να παρακολουθείτε όλες τις διαλέξεις και να κρατάτε καλές σημειώσεις.

Απαιτήσεις και Αξιολόγηση του μαθήματος

Τελική εξέταση, στην εξεταστική περίοδο, άξια 100% . Οι εξετάσεις αποτελούνται από ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών. Εναλλακτικά, μπορεί να ολοκληρώσετε ημι-απαλλακτική εργασία (πέντε μονάδες) και η τελική εξέταση θα έχει βαρύτητα πέντε μονάδων.

Συμμετοχή στην τάξη και παρακολουθήσεις: Παρ΄ ότι η παρακολούθηση δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στην παραδώσεις είναι σίγουρα βοηθητική μια και πολλές πληροφορίες θα δίνονται στις παραδώσεις και μόνο σ΄ αυτές.